Antrąją rugpjūčio savaitę Kopenhaga judėjo stilingu ritmu – čia mados mėgėjus subūrė vienintelė Skandinavijoje vykstanti mados savaitė. 2023-iųjų metų pavasario/vasaros naujienas pristatė pradedantys ir pažengę vietos dizaineriai, o miesto gatvės prisipildė eksperimentuoti nebijančių puošeivų!
Skandinaviškas minimaximalizmas
Per ilgai mūsų galvose užsibuvo skandinaviško minimalizmo įvaizdis. Šiaurės dizaineriai demonstravo ne tik spalvas, formas ir technikas, bet ir savo kūryboje įpynė asmenines istorijas, socialines problemas ir kvestionavo aštrius visuomenės klausimus. Vienas žinomiausių Skandinavijos prekinių ženklų Ganni pristatė gyvybingą Kopenhagos miesto ritmą švenčiančią kolekciją „Joyride“. Joje – pulsuojančios miestiečių nuotaikos ir modeliuose atsikartojantis širdies ritmo motyvas, bei net kelios bendradarbystės su pasauliniais vardais: Levi’s, Barbour, 66°North. Ganni kūrybos vadovas Ditte Reffstrup pabrėžė bendradarbiavimo svarbą mados industrijoje: „Nei vienas prekinis ženklas, kad ir kaip stengtųsi, negali dirbti vienumoje. Mes turime būti kartu.“ Džiugu, jog perdirbta (upcycle) mada skinasi savo kelią ir į didžiuosius podiumus! Čia karo tema persmelktą ir dėmesį į žiaurumus Ukrainoje sutelkiančią tvarią kolekciją demonstravo kūrėjų duetas (Di)vision. Nuo Ukrainos karo nenusisuko ir renginio organizatoriai, bendradarbiavę su šiais metais 25-metį turėjusia švęsti Ukrainos mados savaite. Oficialioje programoje buvo galima išvysti mados filmą „Coat“, sukurtą Katya Silchenko ir gyvą TG Botanical kolekcijos pristatymą. Ukrainos mados savaitės vadovė Iryna Danylevska pažymėjo, jog mada turi nepaprastą galią ginti žmogaus teises, įvairovę ir laisvę. O šiuo metu mada gali savyje nešti žmogiškumą ir palaikymą.
Tvarumas spintose ir galvose
Tvarumą akcentuojančioje Kopenhagos mados savaitėje vietos kūrėjai šią temą interpretavo plačiai ir visapusiškai. Jų mados vizijos nagrinėjo lyties ir identiteto klausimus, ieškant būdų tvariai bendruomenei sukurti, o ir pasirinktos medžiagos neatsiliko nuo gamtai palankesnių sprendimų.
Ant podiumo pasirodė kūriniai iš perdirbtų parašiutų, veganiškos odos ir „negyvų“ audinių atsargų likučių. Kopenhagos mados savaitės organizatoriai taip pat patvirtino, jog nuo šių metų renginyje nebebus demonstruojamos kolekcijos, naudojančios natūralų gyvūnų kailį.
Gatvės madoje – drąsios asmenybės ir sluoksniai, sluoksniai, sluoksniai
Vasaros pabaiga Europą alina neįprastu karščiu ir permainingais orais, tad ir gatvės stilingųjų įvaizdžiuose žaidė kontrastai – nuo bikini palaidinių iki pūstų liemenių ir standaus tvido, nuo permatomų suknelių iki sunkių odinių švarkų. Nenuspėjami orai diktuoja ir dinamišką drabužių sluoksniavimą, derinant skirtingus ilgius, spalvas ir tekstūras. Viena akivaizdu – mados pasaulyje nebėra vietos taisyklėms. Normas ir stereotipus meistriškai laužo unikalios asmenybės ir jaudinanti asmeninio stiliaus kūryba.
Bendros tendencijos
Ko galime tikėtis iš ateinančio pavasario ir vasaros? Tiek ant podiumo, tiek gatvėse išlieka stiprus 2000-ųjų dvelksmas. Žemas liemuo, halter tipo palaidinės, platūs diržai ir maxi rankinės, tikėtina, išliks dažnais akcentais. Jaunajai kartai drąsiai ginant savo teises į kultūrinį, seksualinį, vidinį autentiškumą, įvaizdžiuose neišvengiamai atsispindės ryžtingi politiniai pareiškimai, monotoniją drebinantys deriniai ir kūrybiški rankų darbo akcentai. Pajutus izoliacijos liūdesį ir užsidarymo vienoje vietoje baimę, gatvės ir aukštojoje madoje kaip niekad vertinamas multikultūriškumas, skirtingų šalių įtakos ir kitoniškumo džiaugsmas. kARTu rankinių studija visuomet akcentavo – švęskime savo skirtumus! Vidinis stiliaus pojūtis, aksesuarų personalizacija ir autentiškumas iš karščiausių tendencijų tikrai nesitrauks. Pasauliniai mados renginiai kaskart iš naujo primena, kaip smagu po gabalėlį kurti savo asmeninį įvaizdį, ilgaamžius drabužius paįvairinti žaismingais aksesuarais ir gatvėje sutikus artimą bičiulę duoti komplimentą jos stulbinamiems bateliams.